måndag 10 januari 2011

Evil Giraffe




För att fördriva tiden såhär på småtimmarna så sitter jag och tittar på en av mina största favoriter; Eddie Izzard.

Jag tycker fruktansvärt mycket om stand up-comedy över huvudtaget, men monsieur Izzard har varit min favorit i så många kategorier så länge nu. För det första är han sjukt rolig, på ett väldigt harmlöst vis. Istället för att Allt ska handla om svordomar, sex och knark - vilket är ett syndrom många andra superba komiker använder sig utav, och istället för att då bli utmärkt som en mes som Johan Glans (som är en av mina andra favoriter, men let's face it - han skämtar ju om pelargoner!) så kan han faktiskt skämta om helt surrealistiska saker och ändå få in every day-life-problem.

Sen, på det, så verkar han bara vara påläst. Att vara påläst och "veta lite om mycket", som pappa brukade säga, är fruktansvärt attraktivt enligt mig och det vinner stora plus i min bok. Hans shower har hjälpt mig igenom många historia-prov på gymnasiet. Fastnade jag någonstans så kunde jag bara sitta och försöka memorera vad han hade skämtat om och då komma på svaret. Hjälpte mig igenom provet om Trojanska kriget, exempelvis!

Sen verkar han snäll och glad och såg förr väldigt mycket ut som Malcolm McDowell i A Clockwork Orange. Och hur kan man motstå sånt?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar